ניתוחים פלסטיים – אף

ניתוח פלסטי באף (לעתים נקרא גם "ניתוח אף קוסמטי" או "ניתוח אף אסתטי"; רינופלסטיקה בשפה המקצועית, rhinoplasty) הוא פרוצדורה כירורגית שנועדה לשנות את צורתו החיצונית של איבר ההרחה והנשימה שלנו.

ניתוח כזה יכול להיעשות כשלעצמו (כלומר: כפרוצדורה יחידה עם מטרה אסתטית) או במסגרת של ניתוח אף שנולד במקור מסיבה רפואית (למשל: תיקון מחיצה או קונכיות).

במקרה של "שילוב", לאחר שהמנתחת מסיימת את תיקון הבעיה הרפואית שהביאה את המטופל לחדר הניתוחים מלכתחילה, היא עוברת לחלק הפלסטי של ההליך – הכל נעשה במעמד הניתוח, בהרדמה אחת, בפעם אחת.

האף הוא אחד החלק המשמעותיים בפנים שלנו, וכאשר הוא בולט מאוד, הוא מושך תשומת ל

ב רבה, ועלול לגרום למי שמסתכל עלינו לשים לב פחות לעיניי

ם ולפה שלנו, יפים ומותאמים ככל שיהיו. אף עם גבנון, נפול, עקום או בולבוסי בהחלט עלול לייצר תסכול אצל מי שניחן בו.

בשלב הראשון נערכת פגישת ייעוץ לתיאום ציפיות. בפגישה כזאת ייבחן האף בדקדקנות על ידי המנתחת ויוצגו אפשרויות הניתוח השונות והתוצאות המצופות מהפרוצדורה.

פגישה כזאת תכלול תשובות לשאלות: מה המטופל היה רוצה להשיג מהניתוח? האם זה אפשרי מבחינה כירורגית? באילו טכניקות? מהי מידת התאמתו של המטופל לפרוצדורה? כיצד המנתחת תוודא שהאף לא ייראה כאילו שעבר פרוצדורה כירורגית? מה הסיכונים שטמונים בהליך? וכך הלאה. 

חשוב לזכור שניתוח אף איננו מטה קסם: לדוגמה, מי שסבל מביטחון עצמי נמוך לפני הניתוח – בהחלט צפוי להיראות טוב יותר לאחריו וליהנות מתחושות חיוביות כתוצאה מפתרון הבעיה האפית שסבל ממנה, אבל בהחלט ייתכן שהוא יצטרך גם לרכוש כלים נוספים להעלאת בטחונו העצמי.

ניתוח פלסטי באף אפשר לבצע החל מגיל 16-17 (אז האף סיים לקבל 90% מצורתו הסופית), והוא נעשה בהרדמה מקומית או כללית, על פי העדפת המטופל ובהתאם לשיקולים רפואיים. הניתוח אורך בין שעה וחצי ל-4 שעות.

בניתוח עצמו תוכל המנתחת לתקן את הגודל, הצורה או הפרופורציה של האף – זאת באמצעות ביצוע שינויים בעצם (החלק העליון של האף), בסחוס (החלק התחתון שלו) או בעור.

שתי הטכניקות הנפוצות בתחום הן ניתוח בגישה פתוחה וניתוח בגישה סגורה. בניתוח בגישה סגורה, המנתחת מבצעת את הפעולות הכירורגיות דרך הנחיריים, ולא משאירה כל סימן חיצוני.

ניתוח בגישה הפתוחה, לעומת זאת, מאפשר למנתחת לראות טוב יותר את מרכיבי האף ולבצע תיקון מדוייק יותר של קצה האף. בניגוד לגישה הסגורה, הטכניקה הפתוחה משאירה צלקת חיצונית קטנה בין הנחיריים.

קשה להגזים בחשיבותו של האף בכל הקשור למראה הפנים, לנשימה, הרחה, טעם וקיום איכות חיים טובה. השמירה הקפדנית על המבנים הפנימיים של האף במהלך הניתוח היא אחד האתגרים הגדולים שלו, וזו אחת הסיבות שבגללן מומלץ לבצע את הפרוצדורה אצל מנתחת אף אוזן גרון, המיומנת בכך.

 

 

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות